lördag 25 augusti 2018

Reklam och spel på nätet.

Det känns i kroppen att jag har arbetat inom industrin i fyrtio år. Ergonomi har ingen högre prioritet, när det ska produceras så mycket som möjligt till lägsta möjliga kostnad. På min nuvarande arbetsplats hade dom faktiskt någon typ av ambition för flera år sedan, men jag tror den rann ut i sanden. Vi blev filmade, och skulle sedan utvärdera hur vi jobbade. Jag minns inte varför den ursprungliga tiden för utvärdering fick ställas in, men jag tror aldrig det blev något av det. Hur som helst blev jag mycket frestad av en annons om en massagekudde. När jag klickade på länken blev jag mest full i skratt. Förslaget på liknande produkter var en Happy Rabbit. Den ger visserligen också skön massage, men jag tvivlar på att någon använder den mot muskelsmärtor.
På en av mina favoritspelsidor på nätet kan man välja mellan att logga in och spela för pengar eller att spela enbart för nöjes skull. På den sistnämnda knappen står det ” Play for fun.” Jag läser varenda gång ”Spela för fan!” Vid det här laget har det skett så många gånger att jag nästan har lyckats övertyga mig själv om att det är så det står.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar