måndag 6 augusti 2018

Längtan efter svalka.

Jag har hittat en app som gör att skrivbordsbilden i datorn ändrar sig varje dag. Det är den ena tjusiga naturbilden efter den andra. Vinter, snö och kyla är inte riktigt min grej annars, men när det hade varit trettio grader varmt tillräckligt länge uppskattade jag till och med bilden nedan. Jag kan tycka att vissa människor uppför sig lite märkligt på sommaren. Som han som låg iklädd endast badbyxor och solade på en bänk i centrala Nybro. Jag hoppas åtminstone att det var vad han gjorde. Man läser ju så mycket om folk som ligger sjuka eller döda utan att någon som ser dom fattar det. Det enda jag har saknat som ensamstående är någon att bada med. Att plaska runt ensam känns lite trist. Å andra sidan förstod jag av något jag läste i morgontidningen att det kanske inte har varit helt lyckat för alla som har haft någon heller. Kvinnojouren har haft det lugnt under semestern, men nu när den börjar ta slut har dom fullbelagt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar