måndag 10 maj 2021

Blogg 10/5 2021.

 Hanteringen av pandemin hos Kvantum här i Nybro gör mig aningen förvirrad. Personalen har västar på sig, där man uppmanas att hålla avstånd. Det skulle jag gärna göra, om butiken gjorde skäl för namnet snabbköp. Jag handlar alltid där, fast jag har hört att dom är dyrast, just för att jag ska hitta det jag behöver. Nu har man gjort det till en sport att flytta runt allting. Istället för att hålla avstånd till personalen och lämna dom ifred, måste man fråga vart sånt som har flyttats har tagit vägen. Pastasås finns på två olika ställen. Kexen flyttade man till ett nytt ställe. Sedan ångrade man sig och flyttade tillbaka hälften. Nu måste man veta vilken typ av kex man ska ha för att hitta dom. En intimtvål kunde jag ha letat ihjäl mig efter. Den stod nämligen bland mensskydden, fast alla andra intimtvålar står bland resten av tvålarna. I högtalarna tjatas det gång på gång om att man ska handla på tider när det inte är så många kunder i butiken. Problemet är att på dom tiderna drar man ner personalen till ett minimum, så då finns det inte ens någon att fråga om det man inte hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar