söndag 9 maj 2021

Blogg 9/5 2021.

 Orienteringsförbundets aktivitet ”Hitta ut” drog igång för året i veckan som gick. I år finns det kontroller i Alsterbro också, men dom är inte aktuella för oss som saknar bil. Särbon har visserligen cyklat längre sträckor än så i sitt liv, men jag totalvägrar. Vi mjukstartade vårt sökande igår, med att plocka dom mest lättåtkomliga pinnarna runt Linnéasjön och nere i centrum. Vi hamnade på den övre halvan i topplistan för Nybro med våra sjutton registreringar. Där finns sex personer som har tagit samtliga pinnar både i Nybro och Alsterbro. Den ambitiösaste av dom är en kvinna som betade av samtliga sjuttio kontroller redan i måndags när dom kom ut. I botten på listan hittar man sexton personer, som bara har registrerat en enda pinne vardera. Kortet på oss är taget efter avslutad skattjakt, när jag övergick till att använda telefonen att fotografera med. Ifjol hade jag digitalkameran också med mig när vi var ute, men min simultankapacitet räcker inte till för att fotografera och registrera samtidigt. Jag använder nästan aldrig glasögon utomhus, så dom är ett säkert tecken på att vi har sysslat med pinnjakt. På hemvägen förstod jag varför jag oftast lämnar glasögonen hemma, för när det började regna såg jag nästan ingenting.

2 kommentarer:

  1. Årets pinnjakt har startat nu och i veckan som kommer, kommer värmen och vi tar då hojarna! Det är för långa avstånd till de återstående pinnarna!

    SvaraRadera