torsdag 6 maj 2021

Blogg 6/5 2021.

 Veckans händelse var i vanlig ordning veckohandlandet. Smaken Appear, som var min nya favorit bland Fun lights produkter, försvann nyligen. Förra veckan hade det istället tillkommit saft med det något märkliga namnet Cloudy Apple. Hur äpplen kan vara molniga förstår jag inte riktigt, men jag tyckte om den. Jag kände inte ens skillnad på päron och äpple, men tyckte att den nya till och med var godare. När det bara fanns tre flaskor med äpplesmak kvar vid mitt besök på kvantum igår, vågade jag inte chansa på att hyllan bara väntade på påfyllning. Jag köpte alla tre. Det fanns fortfarande kuponger för smakrabatt och jag tog tre stycken för säkerhets skull. Jag trodde inte att jag skulle kunna utnyttja mer än en, men alla tre fungerade. I frysdisken var jag på väg att fråga efter rätt storlek på hamburgare, när jag insåg att dom låg i facket intill det jag stod och glodde ner i. När dom sedan gick in som pannbiffar i handscannern fick jag ändå hämta hjälp. Då var det jag som hade läst från fel håll. Längst ner på displayen fanns mina hamburgare. När jag kom till frukten var mitt eviga dubbelkollande en extra bra idé. Jag plockade ihop mina olika påsar, innan jag vägde och scannade allihop. Åtminstone var jag säker på att det var vad jag hade gjort. Det visade sig att jag hade glömt det sista momentet. Det kan ju vara onödigt att åka dit för snatteri bara för att man är tankspridd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar