onsdag 19 maj 2021

Blogg 19/5 2021.

 För exakt femtio år sedan fick jag en fågelholk klar i träslöjden i skolan. Som med så mycket annat undrar jag mest vart den tog vägen. Tidigare hade jag förfärdigat ett troll, en brevkniv, ett brevställ och en fickspegel. Dom sakerna verkar också ha försvunnit för så pass länge sedan att jag knappt minns dom alls, fast jag har lagt tid och energi på att tillverka dom. Den nittonde maj 1976 gav jag och tre flickor till en klasskamrat ett fyrklöver av silver, eftersom hon hade fyllt femton dagen innan. Det innebär att hon fyllde sextio igår. När jag var tjugoett var jag betydligt mer effektiv än vad jag är numera. Den här dagen jobbade jag till klockan ett. När jag kom hem hann jag sedan baka muffins, drömmar, mockarutor och mördegskakor, innan jag traskade hem till en väninna. Mattan på bilden fyller nio år idag. Den är så stor att jag fick se till att få den hemkörd. Han som kom med den hjälpte mig till och med att lägga på den. Det är ju lite svårt att lyfta upp bordet på mattan utan hjälp. Samma dag gjorde jag mitt (hittills) enda inhopp i Radio Nybro. Jag var gästproducent i ett program som heter ”Dansant musik”. Det är sånt jag lyssnar mest på och till den sändningen hade jag valt alla låtarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar