fredag 21 maj 2021

Blogg 21/5 2021.

 När jag i ett korsord skulle svara på ”I smartphone” med tre bokstäver, skrev jag GPS. Det tog en stund innan jag insåg att svaret var enklare än så. Det skulle förstås vara APP. Ibland snurrar jag till det lite extra för att missa det uppenbara.
Mailen strulade igen förra helgen. Det störde mig minimalt, eftersom det fungerade att maila från min Gmail-adress från mitt vanliga e-postprogram och jag kunde ta emot mail på min Telia-adress. Att mina inte gick iväg från den sistnämnda fick jag dessutom felmeddelande om varje gång. Jag provade Telias webbmail också. Där fick jag visserligen ett annat felmeddelande, men det fick mig ändå att tro att felet låg hos Telia. Det enda som blev lite skumt medan det pågick var att jag höll på att missa dom svar jag hade fått på mina egna meddelanden. När folk bara tryckte ”svara”, hamnade ju dom i mappen för Gmail. Tanken på att börja använda den mer permanent istället för Telias föresvävade mig, men det blir ett sånt hiskeligt jobb när man ska byta mailadress på alla sidor där man är kund eller registrerad. På Telias sida hittade jag ingen information om något strul, men i måndags lyckades dom ändå fixa felet som inte fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar