lördag 29 maj 2021

Blogg 29/5 2021.

 Kundtjänstmedarbetarna på Apotea får sina fiskar varma med ojämna mellanrum. Någon gång om året brukar jag fråga hur det går med planerna på att göra webbsidan användarvänlig. Senast tipsade jag dom om att kika in på ICAs sida. Loggar jag in där får jag automatiskt upp alla varor som jag brukar köpa, fast jag enbart har handlat dom i den fysiska butiken. Hos Apotea är varje köp ett evigt sökande. Numera finns det så gott om nätapotek att jag brukar fördela mina gracer lite om en vara inte är tillgänglig. Sist innebar det att jag köpte snarkplåster från Apotek Hjärtat. Dagen efter hade Apotea insett att dom inte kunde leverera rakhyvlarna som jag hade beställt heller. Det kunde förstås ha varit bra att veta lite tidigare. Dom har varit slut från leverantören från och till, så nu beställde jag en rejäl laddning från Meds. När jag var klar och tryckte på knappen för att betala hände absolut ingenting. Jag sökte i andra butiker utan att hitta den åtråvärda varan. Vid ett absolut sista försök dagen därpå upptäckte jag vad som hade hänt. Betalsidan såg ut precis som den på Apotea, så jag märkte aldrig att betalsättet inte var ikryssat. Det var ju inte lätt att låta mig betala, när jag inte hade berättat hur jag ville göra det. Å andra sidan hade väl någon typ av felmeddelande varit på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar