fredag 28 maj 2021

Blogg 28/5 2021.

 Inredningen under min diskbänk har jag alltid sett som extremt opraktisk. Där botten på skåpet tar slut sitter det en skiva som bara är ett par decimeter hög. Allt som oftast missar jag när jag ska kasta någonting i mina olika kärl för sopsortering. Då hamnar skräpet bakom den där skivan. Den går att ta bort, men det är ändå svårt att nå sånt som har rullat in under själva skåpet. Jag är dessutom livrädd för att få tag i en råtta eller någonting annat äckligt, när jag stoppar in handen där jag inte ser. Häromdagen blev jag tvungen, eftersom det var locket till avloppet jag tappade ner där. Jag kopplar bara diskmaskinen på det när jag kör den. Glömmer jag att skruva på det där locket efteråt, luktar det avlopp i hela köket. Det som satt där från början följde förmodligen med till förpackningsåtervinningen av misstag. Med tanke på hur svårt det var att få tag i ett nytt kände jag mig klart motiverad att leta fram det tappade nu. Det blir inte städat där varje vecka, så när det nu väl hände var det välbehövligt. Däremot hade jag hellre valt en annan dag, eftersom jag hade börjat plocka ner gardinerna för att tvätta fönstren. Allt behöver ju inte ske på samma dag. Jag hittade hur som helst en massa smått och gott där bakom. Själva skåpet blev också urtorkat, eftersom jag ändå var tvungen att plocka ur det för att nå in till skräpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar