lördag 22 maj 2021

Blogg 22/5 2021.

 Jag väntade ett paket med DHL till en mack som ligger längs min vanligaste promenadrunda. Större paket väljer jag numera att få till Kvantum, för att kunna hämta dom samtidigt som jag veckohandlar. Cykeln står på balkongen och jag är för lat för att dra ner den till markplanet mer än en gång i veckan. Nu var det här så litet och lätt att jag kunde bära hem det utan någon större ansträngning. Jag visste att det var på väg, men frågan var när det skulle dyka upp. Innan jag gav mig iväg på gårdagens promenad kollade jag spårningslänken som jag hade fått via mail. Halv två på natten hade mitt paket nått Oskarshamn. Jag tyckte inte att det borde ta speciellt många timmar därifrån till Nybro, men jag har blivit förvånad över sega leveranser tidigare. Jag var lite osäker på om jag skulle få någon avisering via SMS. I så fall fanns ju chansen att det kunde plinga in under min promenad, så jag kunde hämta paketet på hemvägen. Nu plingade det redan när jag stod i hallen på väg ut, så jag fick med mig  ryggsäcken att bära det i. Jag brukar skriva paketnumret på en lapp, men den här gången höll jag bara fram telefonen med textmeddelandet. Det märkliga var att jag fick ett mail kvart i åtta igår kväll om att mitt paket fanns att hämta hos Gulf. Det var så dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar