onsdag 26 maj 2021

Blogg 26/5 2021.

 Det verkar vara förvånansvärt vanligt, att även sånt som man beställer från svenska företag tillverkas utomlands och levereras direkt därifrån. Inte så konstigt då att leveranstiden är uppåt en vecka. Senast det hände mig kom försändelsen från Tyskland. Jag är en mycket nyfiken person, som med nöje följer leveranser på nätet om det är möjligt. Hade jag inte gjort så den här gången hade jag förmodligen aldrig fått min försändelse. På torsdagen kom den till Malmö. På fredagen gick den inte att leverera till mig. Lite oklart om jag missade brevbäraren som hade den med sig, eller om den inte bars ut alls. På Postnords webbsida stod det hur som helst att ” Mottagaren kommer att få ett meddelande om var försändelsen kan hämtas.” Det där meddelandet dök aldrig upp. Enligt webbsidan hade den levererats till posten på Willys på måndagen. Den största informationen på sidan var ”Finns att hämta”. Att bara avvakta kändes inte som någon bra idé, med tanke på att paket skickas tillbaka efter ett par veckor. På onsdagen knallade jag in på Willys med mitt försändelse-ID. Jag trodde att det kunde bli struligt att hitta min försändelse, men den låg där och väntade på mig. På webbsidan ändrades rubriken genast till ”Levererat”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar