fredag 14 maj 2021

Blogg 14/5 2021.

 Gänget som skulle mäta våra ytterdörrar i tisdags insåg snabbt att alla hade samma mått. Med tanke på att det byttes stammar och helrenoverades i alla tre husen i vårt kvarter samtidigt, hade det väl varit märkligt om dom inte hade satt in likadana dörrar överallt. Mina funderingar rörde sig kring huruvida man fortfarande skulle ha innerdörr och tittöga efter dörrbytet. Mannen i mitt liv undrar aldrig över sånt. Han ringer och frågar. Svaret på båda frågorna var nej. Säkerhetsdörrarna ska vara så rejäla att innerdörren inte behövs. Hur det blir med säkerheten utan tittöga vet jag inte riktigt. Man får väl göra med ytterdörren som man gör med telefonen. Massor av människor svarar ju inte på okända nummer. Jehovas vittnen kommer att få det tufft, om folk bara öppnar för väntade besökare. Min särbo ringer redan nu alltid på telefonen innan han ringer på min dörr, även om båda delarna sker ungefär samtidigt ibland. Brevbäraren ska förhoppningsvis inte behöva ringa på fler gånger, eftersom dom nya dörrarna saknar brevinkast också. Jag hoppas bara att vi får låsbara postfack istället. På vissa ställen har man tydligen vanliga brevlådor och det tycker jag verkar onödigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar