torsdag 13 maj 2021

Blogg 13/5 2021.

 Igår måste jag ha sovit gott på förmiddagen. När jag drog upp rullgardinen var gräsmattan utanför nyklippt. Det brukar vara svårt att sova när någon kör runt, runt med gräsklipparen precis utanför fönstret. På Kvantum skulle jag förutom att veckohandla hämta ett paket från Apotea. Min livsmedelsbutik har installerat Instabox och jag kände att det var lika bra att testa det direkt. Nu låg alltså mitt paket i en av dom där boxarna och väntade. Fördelarna var bland annat att jag skulle slippa köa vid förköpet och att jag kunde plocka upp det på vägen ut när jag hade handlat klart. Jag oroar mig för allting som är nytt, så jag pratade några ord med flickan som hade hand om självscanningen när jag hade betalat. Behållningen av det samtalet var att jag insåg att även yngre personer kan vara lätt förvirrade. Hon hävdade nämligen att boxarna inte skulle tas i drift förrän den tionde. Det var alltså den tolfte igår. Jag fick hur som helst klart för mig att Kvantum inte har någonting med tjänsten att göra. Hade jag inte förstått hur jag skulle bära mig åt, hade jag fått ringa Instabox istället för att söka hjälp hos personalen på plats. Nu var det en både enkel och smidig lösning, som till och med jag behärskade. Jag hade fått en kod med SMS, så den fanns i telefonen. Det var bara att knappa in den på skärmen, så öppnades luckan till det skåp som innehöll mitt paket.

2 kommentarer:

  1. "Dessa moderniteter",är smidiga och bra emellanåt! :-) Kram!

    SvaraRadera