lördag 8 maj 2021

Blogg 8/5 2021.

 Jag har lärt mig av Leif GW Persson att hata slumpen, men igår firade den verkligen triumfer. Jag hade haft kontakt med både brorsdottern och brorsonen över Messenger under dagen. Vid kvart i elva igår kväll började plötsligt min telefon plinga som besatt. Då hade båda hört av sig exakt samtidigt. Jag tror knappast det var någonting samordnat, eftersom en bor i Jönköping och en i Flerohopp. Siffrorna på bilden nedan kommer från min Internetbank. Summan jag var skyldig på mitt kreditkort var på kronan samma som den Nybro elnät ville ha för sina tjänster. Det tyckte jag var lite läckert. Allra mest fascinerande var väl annars hur min nuvarande ekonomiska situation påverkar mina köpvanor. Jag har inte riktigt anammat ordstävet att den som inte arbetar inte ska äta, men jag försöker hålla inköpen på ett minimum. Lite hjälp har jag förstås haft av pandemin. Jag tänker mig för både en och två gånger innan jag går in i en butik i dessa tider. Å andra sidan brukar det gå både enklare och snabbare att göra av med pengar här hemma vid datorn. Det mesta går ju att köpa på nätet. Hur som helst brukade månadsinbetalningarna på kortet vara minst tio gånger så höga när jag jobbade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar