onsdag 5 maj 2021

Blogg 5/5 2021.

 Innan pandemin lade krokben för alla publika evenemang gick Nybro marknad av stapeln första fredagen i maj. För femton år sedan inföll den dagen den femte. Jag hade brevvänner på den tiden och fyndade mängder av brevpapper och klistermärken. Cd-spelare använde jag också fortfarande, så ett par dansbandsskivor blev det. Så köpte jag spislock med kohuvuden på. Vid centerpartiets lottstånd stannade jag mest för att det var en bekant som stod där och sålde lotter, men jag vann en 750-kronorsvinst! Man fick välja på lite olika saker, så jag har beställde sautépannan på bilden nedan. Jag var inne på deras webbsida och kollade, och det såg ut att vara något man kunde ha nytta av. Det visade sig bara vara förnamnet, för den var dubbelt så stor som stekpannan jag hade innan. Plötsligt kunde jag bryna ett halvkilo köttfärs, utan att behöva dela upp det på två omgångar. Några år senare vann jag en av förstavinsterna i ett annat lotteri på marknaden och fick en fin vas. Anledningen till lottköpet då var att det skulle finansiera en resa till Venedig för ungdomarna som sålde. För fyra år sedan var en kexchoklad det enda jag vann, så det verkar ha varit en starkt nedåtgående trend för mina lotterivinster. Då hade jag å andra sidan turen med mig vid en ställning med kläder. Jag chansade och köpte en hoodie för en hundring. Skönare tröja finns inte och jag använder den vid datorn hela året förutom dom varmaste sommarkvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar