onsdag 12 maj 2021

Blogg 12/5 2021.

 Innan jag blev påtvingad hemförsäkring via facket hade jag If som försäkringsbolag. Jag hörde visserligen att en före detta kollega hade haft dubbla hemförsäkringar sedan Folksam kom in i våra liv, men det var jag lite för snål för. När jag slutade jobba och gick ur facket, hade planen hela tiden varit att gå tillbaka till If. Den största anledningen till min positiva inställning till det företaget, var deras agerande när jag kvaddade bilen på bilden på åttiotalet. Istället för att försöka laga och rikta upp den eller erbjuda mig en likvärdig bil, köpte dom den av mig rakt av. Tio tusen fick jag och det är troligen mer än vad jag hade fått för den om jag hade sålt den innan jag lade den i ett dike. Därför blev jag riktigt snopen när jag läste ett inlägg på nätet från en av deras nuvarande kunder. Tio tusen var exakt vad hon också hade fått för sin bil när hon blev påkörd bakifrån och den fick skrotas. Då hade den bara gått fem tusen mil och man får väl anta att penningvärdet är ett annat såhär tjugofem år senare. Hennes inlägg fick mig att tveka så pass att jag frågade vad mina Facebookvänner tyckte. Rådet där var att stanna hos Folksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar