söndag 30 maj 2021

Blogg 30/5 2021.

 Det värsta med skyddet in mot väggen i skåpet under diskbänken är att det är så förbaskat svårt att få dit igen, när man har tagit bort det. Många är dom gånger när jag har fått ge upp och låta det sitta lite på trekvart. Det händer ju inte så ofta att någon tittar så noga i mitt sopskåp, att dom ser om det där skyddet inte sitter exakt som det ska. Det dröjde närmare trettio år innan jag insåg att det var jag som gjorde fel. Jag har hela tiden försökt trä i det ovanifrån, när det i själva verket ska tryckas fast framifrån. Efter att ha sett hur bovärden satte dit det var det lätt som en plätt. Jag skulle förmodligen behöva en bruksanvisning till lägenheten jag bor i. Samma man förklarade för mig vilket läge jag skulle sätta fläkten i när jag duschade. Innan jag fattade det hade jag alltid badrumsdörren öppen, för att kunna andas där inne. Diskmaskinen dunkade det i när jag körde den. Jag passade på att fråga en kille som var här och fixade med tvättmaskinen. Varje gång det var dags att diska ställde jag in plasttratten, som jag använder när jag blandar saft, i diskmaskinen. Det var den som var så lätt så den hoppade och dunsade hela tiden. Man får väl vara glad att jag inte ringde reparatören specifikt om det felet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar