fredag 7 maj 2021

Blogg 7/5 2021.

 Telefonförsäljare har aldrig någonsin varit mina favoriter. Den som ringde från Telia häromdagen fick det extra motigt. Har dom tagit bort i stort sett alla möjligheter som jag hade att kontakta dom, tycker jag inte att dom behöver kontakta mig heller. I alla fall inte för att mjölka ut ännu mer pengar från mig. I den här gossens manuskript stod det att jag hade valt Telia som bredbandsleverantör. Den meningen fick han äta upp varje gång han sa den, eftersom jag aldrig någonsin har valt det bolaget frivilligt. På den fasta telefonens tid var det deras kablar som gällde och numera är det samma sak med fiberkabeln i vårt hus. Det är sålunda min hyresvärd som har valt Telia åt mig och ingenting som jag har gjort frivilligt. Jag tvivlar på att kvalitén har gått upp lika mycket som priset, sedan vi bytte bredbandsleverantör. När säljaren lyckades komma vidare, visade det sig att han ville leverera telefoni också till mig. Dom priserna kollade jag nyligen upp, eftersom jag funderade på att byta. Telias billigaste mobilabonnemang kostade dubbelt så mycket som det jag har nu. I det läget förklarade gossen för mig att Comviq, som jag har, är en underleverantör till Tele2. Telias motsvarighet hette Fello och där kunde jag få samma pris. Efter den informationen gav han upp och tackade för sig.

2 kommentarer: