tisdag 4 maj 2021

Blogg 4/5 2021.

 Alla som tycker att jag tjatar om tv-programmet ”Let’s dance” kan trösta sig med att det bara är ett par avsnitt kvar av årets upplaga. Jag tycker det har varit bättre än någonsin tack vare att det var ett nytt programledarpar. Tilde de Paula Eby har jag aldrig gillat och David Hellenius visade sig också vara lätt att leva utan. David Lindgren passade mig bättre och Petra Mede är en av mina absoluta favoriter. I kommentarsfälten innan årets säsong började var många negativa och rädda att den sistnämnda skulle ta över alltihop. Jag älskar hennes kaxiga image och hon verkar ha vunnit över en och annan på sin sida under seriens gång. När man publicerade en bild på programledarparet på Facebook nyligen var samtliga kommentarer positiva. Någon skrev till och med: ”Bästa programledarna. Dom har verkligen lyft programmet.” Eftersom det har sänts i sexton år känns det stundtals som om proffsdansarna vore mer kända än dom tävlande. I år tyckte jag ändå att det var många ”riktiga” kändisar, tills det slog mig att jag aldrig ens hade hört talas om dom fyra som gick längst i tävlingen. Möjligen kan det vara en generationsfråga, för jag tror att det var dom yngsta som var kvar till sist. Det enda namn jag hade hört tidigare var Filip Lamprecht, men det är mest för att hans mamma heter Kristin Kaspersen. Janne Josefsson, Carola, Martin Melin, Susanne Axell och Hanna Hedlund är väl alla något mera jämnåriga med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar