söndag 2 maj 2021

Blogg 2/5 2021.

 Jag hade redan bokat tid för vaccinering, när jag insåg att jag antagligen hade kunnat få komma några veckor tidigare. När jag läste om riskgrupper fanns nämligen personer som kontrolleras i sjukvården för högt blodtryck med. Nu kan väl några veckor hit eller dit kvitta, eftersom regeringen redan diskuterar vilka restriktioner som måste finnas kvar när alla är vaccinerade. I andra änden av skalan finns dom som bokar resor och tänker börja leva som vanligt efteråt. Personligen har jag levt någonstans mittemellan under hela pandemin. Jag har fortfarande inte skaffat något munskydd, fast vissa ondgör sig över oss som inte använder det när vi handlar. Å andra sidan besöker jag i stort sett bara Kvantum. Utanför RIA är parkeringen full dom flesta dagar, och där säljs väl ingenting livsnödvändigt direkt. Handsprit har jag inte heller använt mer än en handfull gånger, eftersom tvål och vatten sägs hjälpa lika bra. Damerna jag träffade i väntrummet när jag hade vaccinerats verkade inte göra annat än att sprita händerna. Den ena hade järnkoll på hur olika märken av sprit kändes och fungerade. Så hade hon köpt små flaskor, för att alltid ha en till hands. Dom fyllde hon på från en stor flaska, eftersom det blev dyrare att köpa små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar