torsdag 27 maj 2021

Blogg 27/5 2021.

 Med tanke på att i princip ingenting får vara ifred här i huset, är jag extremt misstänksam mot leveransalternativet ”Early bird” för paket som jag skickar efter. När vi fick hiss flyttades visserligen trappan ut, så att dom enda som passerar min dörr är mina två närmaste grannar. Jag tycker ändå det känns olustigt att någonting ska ligga obevakat ute i trapphuset från det att tidningsbudet har varit här tills jag kommer ur sängen och hämtar mitt paket. Ändå är jag uppvuxen på landet med vanliga brevlådor utan lås, där vem som helst kunde stoppa ner handen och ta vad dom ville ha. Än idag verkar det dessutom finnas människor som lämnar bilnycklarna i jackfickan eller rentav i bilen. Dom läser jag å andra sidan oftast om just när dom har blivit av med sin bil. Själv flyttade jag till och med mitt nyckelskåp längre in i lägenheten, efter att ha blivit uppmärksammad på hur enkelt det var för någon som knackade på att sträcka sig in och ta nycklar ur det. Då har jag ändå ingen bilnyckel, eftersom jag inte har någon bil. Hur som helst gav jag med mig och valde Early bird till ett paket nyligen, eftersom alla andra alternativ var dubbelt så dyra. Jag stack ut huvudet och tittade efter det flera tidiga morgnar, innan det slutligen dök upp. Då låg det i en kasse. Jag antog att tanken var att det skulle gå att hänga på dörrhandtaget, men den stod parkerad bredvid dörren. Ett par dagar senare hängde en likadan påse på en grannes dörr. Jag antar att vi inte hade fått våra leveranser av samma tidningsbud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar