lördag 1 maj 2021

Blogg 1/5 2021.

 När Carola lämnade ”Let´s dance” fick Keyyo en ny chans, eftersom hon var den som hade åkt ut senast. Lite smidigare hade det väl varit om Carola hade lämnat istället för Keyyo, men jag antar att dom ville ha in så mycket pengar som möjligt på röstningen först. Keyyo hade jag varken sett eller hört talas om innan hon dök upp i danstävlingen. När jag googlar inser jag att hon har hunnit med mycket både i tv och på nätet, fast hon bara är tjugofyra. Lite märkligt känns det att jag inte ens har läst om henne i min skvallertidning. Hon har hur som helst visat sig vara väldigt duktig på att dansa, så innan hon åkte ut var hon en av mina favoriter. Just i det programmet sjönk hon i aktning hos mig. Jag utgår från att alla blir lika ledsna och besvikna när dom åker ur tävlingen. Alla ler ändå tappert och berättar hur fantastiskt det har varit, hur glada dom är att ha fått vara med och så vidare. Inte Keyyo dock. Hon grät och tjurade. Det var för jäkligt att behöva duellera mot någon som hon hade blivit så god vän med och att någon måste åka ut över huvud taget. Jag utgår från att hon kände till förutsättningarna när hon tackade ja till programmet. Nu blev det bara tråkigt och pinsamt. Och åker hon ut en gång till den här helgen blir det väl samma visa igen.

2 kommentarer: