lördag 15 maj 2021

Blogg 15/5 2021.

 Jag fick syn på en kant uppe vid halsen som såg ut som när man har bränt sig i solen. Jag funderade seriöst på vad det kunde vara som såg ut så, innan jag insåg att det var exakt vad jag hade gjort. Jag antar att det måste ha varit vinter onödigt länge, när jag inte känner igen solbränna. Om det är solen eller någonting annat som har gett mig munsår är svårt att säga. Jag minns en läkare som sa att man brukar få det när pojkvännen gör slut. Mitt svar var att då skaffar vi ingen sån. Det har jag visserligen gjort på gamla dar, men slut har han inte gjort. Däremot är jag livrädd att smitta honom med herpes, för han är så hiskeligt go att pussa på. Jag har visserligen läst att det kan smitta även när man inte har blåsor, men det är ändå när jag verkligen har munsår som jag tänker mest på det. Jag har i alla år använt alsolsprit och en speciell salva på dom. När jag vid ett tillfälle kollade igenom Compeeds olika varianter av plåster, hade dom bland annat ett för munsår. Jag köpte hem en förpackning, men när jag väl fick munsår hade jag glömt att jag hade dom. Lite skumt känns det att sätta ett sånt i ansiktet, eftersom jag alltid har kallat dom för skavsårsplåster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar