söndag 16 maj 2021

Blogg 16/5 2021.

 I mer än ett års tid har varje dag kollat Coronasiffrorna för Nybro på min morgontidnings webbsida. I början hade jag lite svårt att hitta rätt, så jag lade in ett bokmärke till rätt plats. Däremot satte jag aldrig in bokmärket bland dom mest lättåtkomliga, eftersom det bara var tillfälligt jag behövde komma åt den där sidan. Hade jag vetat hur länge pandemin skulle vara aktuell kunde jag förstås lika gärna ha sparat det mer permanent. I den där grafen kan man se hur många som har konstaterats smittade varje dag. Åtminstone kunde man se det, innan siffrorna plötsligt försvann. Det tog mig nog en vecka att upptäcka att siffrorna syntes om man höll muspekaren över respektive datum. Samma dag var det någon som frågade om det i kommentarsfältet, så jag hade fått veta det där annars. Varför man ändrade så dom inte går att se direkt undrar jag fortfarande över. Att folk chansar och bokar resor, fast smittkurvan går uppåt, förstår jag inte heller riktigt. Man riskerar tydligen att inte ha en giltig försäkring, om man reser fast det ser ut som nu. Det mest fascinerande i min värld var annars rubriken på artikeln. ”De varnar folk från att köpa utomlandsresor.” I min värld varnar man för och inte från. Så inbillar jag mig att det heter utlandsresor.

2 kommentarer: