tisdag 11 juli 2023

Blogg 11/7 2023.

 Jag fick för mig att jag ville göra varm smörgåstårta och började leta recept. Problemet var att alla innehöll endera creme fraiche, som mannen i mitt liv inte tycker om, eller svamp som jag inte äter. Smakupplevelsen jag var ute efter hörde dessutom egentligen ihop med att jag brukade göra tacofärs och ha det i eller på något bröd toppat med riven ost, medan jag var singel. Jag skred alltså till verket och uppfann en egen varm smörgåstårta med tacofärs. Som tur var tyckte även särbon om den och kan tänka sig att äta den igen. En miss jag gjorde var att jag försökte lägga brödkakorna lite omlott. Det hade förstås varit betydligt enklare att skära bitar om alla skivorna hade varit skårade på samma ställe. Att den ser lite torr ut hänger ihop med att jag lät den stå på värmning när särbon blev försenad. När den ändå inte ska stå i ugnen mer än en kvart kan jag ju vänta tills han är här med att ställa in den nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Nam Nam! Läcker tårta! Kram!

    SvaraRadera
  2. ...och lika god var "3,14 roger" idag när jag åt den till frukost! "Vägen till mannens hjärta går bland annat via hans mage"! :-)

    SvaraRadera