söndag 30 juli 2023

Blogg 30/7 2023.

 När dåvarande ägarna till golvfabriken betalade ut en bonus för många år sedan, blev det för min del ett litet pensionssparande på SEB. När det var dags att börja ta ut pengarna var det så pass lite att jag blev erbjuden att få ut alltihop på en gång. Efter det tänkte jag mig att kontot var avslutat, men det fortsatte komma kontoutdrag från dom, fast summan alltid var noll. Till slut ringde jag upp dom och en kille lovade att avsluta det åt mig. Sedan dess har det varit lugnt tills häromdagen. Då kom det ett brev igen. Det var någonting som hade blivit fel för ett par år sedan och skulle rättas till. Jag kände att det var lika bra att slå banken en signal igen. Flickan som svarade undrade vem jag ville bli kopplad till. Efter att ha svamlat om mitt ärende föreslog hon kundtjänst. Det var väl där jag trodde att hon satt. Dit var det lång kö, men när jag till slut fick svar var det av en så trevlig flicka att det kändes okej. Nu har hon dubbelkollat så att mitt konto är avslutat och att jag inte behöver bry mig om det där brevet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar