lördag 8 juli 2023

Blogg 8/7 2023.

 Sist jag var hos frissan ringde min telefon. Min plan hade varit att stänga av signalen medan jag satt där, men det hade jag tydligen glömt. Det ständiga problemet var i vanlig ordning om jag borde svara på ett hemligt nummer. Det kändes ändå efteråt som om det var tur att jag gjorde det. Hon som ringde jobbade i hemtjänsten och undrade om det var jag som hade ringt deras enhetschef. Jag antar att man bara gör det om man har klagomål, så det var väl lika bra att vi fick reda ut att det inte var jag. Jag har tack och lov ingenting med hemtjänsten att göra ännu, så man kan undra varifrån hon hade fått mitt nummer. För många år sedan var det ännu värre. Då hände det sig ibland att någon ringde på min dörr och undrade om det var jag som jobbade i nattpatrullen. Det måste ha varit före datoriseringens tid, för dom hade bara en lapp i handen där det stod att hon hette Eva och bodde här. Vem dom egentligen sökte fick jag aldrig klart för mig. Numera bor det däremot en Eva som jobbar i nattpatrullen här i huset.

2 kommentarer:

  1. Vem är det som hissa ner din älskade särbo?eftersom ni inte har hemtjänst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än kan vi själva. Ingen av oss är ens åttio ännu. ❤️

      Radera