tisdag 25 juli 2023

Blogg 25/7 2023.

 I höstas lagade tandläkaren ett hål, som jag hade fått under en krona i en tand. Det var visst inte det lättaste att få till någonting vettigt, men det höll i alla fall hyfsat i tio månader. I lördags kväll släppte hela kronan, när jag skulle göra rent mellan tänderna. Jag ringde Folktandvårdens helgjour så fort dom öppnade i söndags, men blev uppmanad att kontakta kliniken här i Nybro måndag morgon. När jag kom dit igår kände jag inte igen mig alls, för dom hade byggt om. Som tur var hade dom lämnat datorn på samma ställe, så jag kunde logga in mig. I behandlingsrummet kändes det lite som att komma till ett annat land. Tandläkaren hade ett utländskt namn och tandsköterskan hade till och med hijab. Dom var i alla händelser mycket duktiga båda två. Tanden var i så dåligt skick att vi bestämde oss för att byta ut den. Tills vidare satte han bara dit ett skyddande skal på den. Resten lät ut att bli en både långdragen och dyr historia, men den sitter precis där jag tuggar mest, så det får den vara värd. När jag skulle hämta tidkortet efteråt fick sköterskan visa mig var dom hade gömt receptionen. Den var kvar på samma ställe, men helt inbyggd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar