onsdag 26 juli 2023

Blogg 26/7 2023.

 När jag kom ut i köket en morgon satt det en jättelik bärfis på köksfönstret. Jag hoppades i det längsta att den skulle sitta på utsidan, men sån tur hade jag förstås inte. Jag slår ihjäl nästan alla inkräktare här, men ju större dom är desto mera bär det mig emot. Alltså satte jag ett glas över den här gynnaren och försökte få in en skiva mellan honom och fönstret. Det misslyckades kapitalt. Däremot kunde man tro att han kände på sig att jag försökte rädda honom. Han klamrade sig fast vid den där skivan tills jag hade lyckats bära ut honom i friska luften. Jag får väl vara glad att det inte var i sängen jag hittade honom. I efterhand har jag dessutom förstått att namnet hänger ihop med att den kan släppa ifrån sig en illaluktande vätska. Jag får väl vara glad att han inte reagerade så istället, när jag attackerade honom. Att jag inte slog ihjäl honom kanske också var tur, med tanke på den där vätskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar