tisdag 18 juli 2023

Blogg 18/7 2023.

 När jag vaknade igår lät det som om det var någon ute i hallen. Det låter ungefär likadant när grannen låser upp sin dörr, så jag antog att det var honom jag hade hört. I efterhand fick jag veta att det var särbon som hade varit här och lånat min dammsugare. Man måste beundra hans skills när det gäller att smyga, för den är både tung och otymplig. Enligt SMHI skulle regnet komma vid elva igår förmiddag, så jag ansträngde mig hårt för att vi skulle komma iväg till Kvantum vid halv. Att bli blöt på hemvägen är ju inte hela världen, men att gå och handla våt och kall känns inte så upplyftande. Jag hade ändå regnjackan med mig, för att kunna skydda mig lite. Nu behövde jag aldrig använda den, för regnet kom en timme senare än utlovat. Då hade jag precis kommit under tak och höll på att plocka in varorna. Framåt kvällen såg himlen ut som på bilden nedan. Jag funderade på att fråga min älskade väderlekare vad den kunde tänkas betyda. Medan jag plåtade molnen släppte dom plötsligt ifrån sig ett enda gäng med regndroppar. Var och en var i gengäld stor som en knytnäve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar