måndag 31 juli 2023

Blogg 31/7 2023.

 Min älskade särbos telefon är inte lika smart som min. När folk ville swisha honom pengar, tänkte han därför ge dom mitt nummer. Eftersom jag ändå inte skulle få behålla pengarna, hjälpte jag honom istället att skaffa Swish. Han kan visserligen inte skicka pengar själv, men ta emot betalningar kan han göra även utan app.
Jag tar alltid av mig glasögonen, innan jag ger mig ut och promenerar. Häromdagen skulle jag kolla någonting det sista jag gjorde och upptäckte inte förrän jag kom ner på gården att jag fortfarande hade dom på mig. Det smidigaste alternativet verkade vara att behålla dom på, även om det var ovant. Jag pratade en stund med en granne, som inte sa ett ljud om att någonting var annorlunda. När särbon inte heller nämnde det, insåg jag att det kanske inte gör så stor skillnad för utseendet som jag tror. Han såg inte ens vad som var annorlunda, fast jag frågade honom.

2 kommentarer:

  1. "Jag både ser hör och luktar illa"! Jag är en gammal virrpanna; Ibland i alla fall! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar dig, min gamla virrpanna! ❤️❤️❤️

      Radera