måndag 17 juli 2023

Blogg 17/7 2023.

 Min trådlösa mus började lagga. Det finns inte mycket i världen som irriterar mig lika mycket som när den inte följer min minsta vink. Jag flyttade fram mottagaren så den nästan stod framme vid musen, men ingenting hjälpte. Bland råden jag hittade när jag googlade på problemet var ett att man skulle flytta sändaren till en annan USB-port. Det hjälpte direkt. Inte ens då insåg jag hur tokigt jag hade tänkt. Det var inte förrän långt efteråt som det slog mig att mottagaren som jag hade flyttat runt går till tangentbordet och inte till musen. Jag har i alla fall vett att anteckna alla såna där lösningar, eftersom jag vet med mig att jag har glömt dom tills jag behöver dom nästa gång. Det är långt ifrån det enda jag glömmer och fort går det också. Nyligen insåg jag inte att ett program redan låg på startmenyn förrän jag försökte lägga in det igen. Rent logiskt förstod jag att jag själv hade lagt dit det för bara någon vecka sedan, men jag hade inget som helst minne av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar