lördag 15 juli 2023

Blogg 15/7 2023.

 Jag köpte fyra olika prylar från ett företag på nätet. Frakten kostade inte mer än 29 kronor. Det tyckte jag var billigt, fast jag trodde att alltihop skulle komma i samma paket från dom. Så visade sig inte alls vara fallet. Istället kom varorna en i taget från olika underleverantörer. På onsdagen kom ett paket med PostNord och på fredagen hämtade jag två på Circle K, som hade kommit med Schenker. Eftersom det bara var tre försändelser, borde den sista ha innehållit två saker. Det gjorde den inte. Jag kollade en gång till på mailen jag hade fått och insåg att det var på onsdagen jag borde ha fått två prylar. Lite pinsamt kändes det att ringa om det så pass långt efteråt, men det var ju inte mycket annat att göra. Jag tänkte ringa i lugn och ro, när särbon hade gått hem till sig. På vägen ut kollade han min postbox och där låg ett fjärde paket, fast jag bara skulle ha fått tre. Det innebar hur som helst att hela min beställning var levererad.

2 kommentarer: