lördag 29 juli 2023

Blogg 29/7 2023.

 Att sluta svara helt på främmande och dolda nummer känns onödigt spännande, när man har mycket med vården att göra. Däremot borde jag kunna lära mig att se när landskoden tyder på att samtalet kommer från ett annat land. Senast ringde det från Italien och där finns mig veterligen ingen som behöver få tag i mig. Mycket riktigt lade dom bara på, när jag svarade. Jag googlade och fick klart för mig att vissa hade fått hundratals liknande samtal. Dom kom från samma land varje gång men från olika nummer. Det innebar att det inte hjälpte att mottagaren blockerade varje nummer som det ringdes från. Så fick jag höra talas om Vimla filter, som man kunde blockera ett helt landsnummer med. Som tur är har jag Vimla som operatör och nu har jag appen också. Jag vågade, som sagt, inte annat än att tillåta både okända och dolda nummer, så det enda den inte släpper fram nu är samtal från andra länder än Sverige.

2 kommentarer: