söndag 9 juli 2023

Blogg 9/7 2023.

 När jag besökte hjärtmottagningen på sjukhuset ifjol hette det att dom skulle kalla mig igen om ett år och kolla ifall blåsljudet hade blivit värre. I min journal läste jag en anteckning som tydde på att den remissen hade kommit bort. Jag tänkte mig att läkaren som gjorde anteckningen hade skrivit en ny, men på två och en halv månad har jag inte hört något mer. Jag beslöt mig för att kontakta dom, men gjorde det dumt nog på 1177.se. Hon som svarade mig hade kommit till samma slutsats som jag. Hade jag haft henne på tråden istället, kunde jag då ha ställt följdfrågan hur länge det kan dröja innan jag får komma dit nu. Å andra sidan kan det väl kvitta. Värre verkar det inte ha blivit, för den senaste läkaren jag besökte hörde inga blåsljud alls. Det har varit så genom åren att vissa läkare hör dom tydligt medan andra inte hör dom över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar