onsdag 5 juli 2023

Blogg 5/7 2023.

 I förrgår tajmade jag cykelturen till Kvantum perfekt med vädret. Regnet öste ner medan jag gjorde mig klar för att åka, men när jag kom ut tittade solen fram. Jag hade tagit regnjackan för säkerhets skull, men det var soligt på hemvägen också. Jag hade hunnit in i köket, innan det började regna igen. Det var skönt att ha någonting långärmat, för när jag gav mig iväg var det bara sexton grader varmt och blåste småjäklar. Som tur var åt rätt håll för mig. Det hade varit värre med motvind när jag skulle hem igen med fullastad cykel. På Kvantum skulle jag bland annat ha smördegsplattor. Dom hade som allting annat bytt plats, så först höll jag inte på att hitta dom alls. När det stod ”vegansk” på dom blev jag osäker på om det var den sorten som jag brukar köpa. Den texten kände jag inte alls igen, men vikten stämde. Jag måste ha missat den märkningen förut. Det fanns en sort till, men dom vägde mer och var dyrare. På dom stod det ”smördeg av smör”. Man kan undra vad den veganska är gjord av och varför den får heta smördeg över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar