fredag 14 juli 2023

Blogg 14/7 2023.

 Jag läser i en annons att min hyresvärd har lediga lägenheter till attraktiva priser nära centrum i Nybro. Jag är inte helt övertygad om att hyresgästerna håller med, eftersom dom flesta har vägrat att betala den senaste hyreshöjningen. Att mer än en kilometer skulle vara nära håller jag inte heller med om. Jag har läst ordet centralt om våra lägenheter tidigare, men i min värld gäller det uttrycket bara för dom som kan komma till torget på fem minuter.
Klumpig har jag alltid varit, så mina tår har fått några smällar av benen på sängen. Man tycker väl annars att jag borde veta var dom finns vid det här laget, eftersom sängen har stått på samma plats i många år. Ont har det gjort varje gång, men långt ifrån smärtan jag förorsakade mig själv tidigare i veckan. Springer speciellt fort gör jag inte i sovrummet, så jag antar att det mest hängde ihop med att det var lilltån jag slog i. Den måste väl vara lättast att bryta av. Nu antar jag att det inte gick så illa, eftersom jag både kan gå och cykla, men ont gjorde det.

2 kommentarer: