söndag 23 juli 2023

Blogg 23/7 2023.

 När man handlar från nätapoteket Apotea får man välja leveranssätt inom rimliga gränser. Sist var till exempel mitt paket för dyrt för att jag skulle kunna få det med Early Bird. Det känns vettigt att dom inte ställer alltför stora värden utanför dörren sådär. Best hade jag aldrig ens hört talas om. Budbee har jag däremot för mig finns på Kvantum, så varför den inte var valbar fattade jag inte riktigt. Den största överraskningen var däremot att jag kunde välja att få mitt paket med båt! Med tanke på att jag bor flera mil från kusten, begriper jag inte riktigt hur det skulle gå till. Ändå lovade dom till och med att jag skulle få det på ett par dagar. Måsarna kanske inte är så tokiga som jag tror. Dom brukar segla runt i mängder ovanför fotbollsplaner, industrier och till och med huset där jag bor. Om dom åtminstone satsade på någon av sjöarna i närheten. Dom kallas ju sjöfåglar, men här finns inget vatten. Med tanke på erbjudandet om båtleverans börjar jag undra om dom vet något som jag inte vet.

5 kommentarer:

  1. Via Linneasjön förstås!

    SvaraRadera
  2. Tur att paketet inte kom från Kina! Påminner lite om den gamla låten "On a Slow Boat to China". Med utbyte av on till from! :-)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Härligt! Gratis frakt också? "Skenker eller Skänker Eller Schenker? Skrev fel i förra kommentaren! "Utbyte av to till from" ska det vara! Ordning och metod"! Kram!

      Radera
    2. Alltid gratis frakt från Apotea. 😊 Kram tebax! ❤️

      Radera