måndag 3 juli 2023

Blogg 3/7 2023.

 Jag hade inte använt vinglasen/finglasen sedan jag fick den stora diskmaskinen. Halva tanken med dom är att dom är så pass oömma att man slipper diska dom för hand. Under midsommarveckan blev dom använda ett par gånger och det framkom att dom var helt omöjliga att ställa in i den nya diskmaskinen. I två av rännorna fick dom inte plats och i dom två andra ramlade dom omkull. Som tur var nämnde jag det, för det visade sig att den yngre av mina bröder hade en lösning på det problemet. Han lutade dom på ett sätt så att dom nästan halvlåg. Min fråga var om dom verkligen kunde bli rena så, men det var inga problem. Dessutom slapp jag irritationsmomentet med vattnet som brukar vara kvar i botten på foten efter disk. Nu kunde det rinna undan och glasen var torra när jag skulle ställa in dom i skåpet. Det som fascinerade mig mest på midsommardagen var annars min brorson, som kunde sköta sitt jobb härifrån. Istället för att köra till Öland, loggade han bara in på någonting i datorn och löste problemet på distans. Dessa moderniteter!

4 kommentarer:

  1. Det går att sänka rännorna ,så vinglas får plats.
    Mvh 22

    SvaraRadera
  2. Fast då får inte mina tallrikar plats. Å andra sidan är det inte höjden som är problemet utan utformningen av rännorna. I dom smala går inte glasen ner och i dom breda ramlar dom omkull.

    SvaraRadera
  3. Man får i alla fall inte diskbråck! Mvh 16.

    SvaraRadera