måndag 24 juli 2023

Blogg 24/7 2023.

 Att enbart läsa rubriken till nyheten kan stundtals vara aningen missvisande. Som när min morgontidning hade frågat länets politiker vad dom anser att Nato-medlemskapet betyder för Sverige. Jag blev lite förvånad över att rubriken som syns här nedan antydde att dom var negativa. När jag klickade in visade det sig att det var en enda som hade uttryckt sig så. Alla andra tror att det blir toppen, med tanke på läget i omvärlden. Märkligt då att basunera ut just hennes åsikt. Speciellt som tidningen är blå och politikern var röd. Annars borde jag väl ha lärt mig vid min ålder att nyheter och framför allt rubriker är vinklade. Det märks extra tydligt när min skvallertidning publicerar något klickbete på sin Facebooksida. Vissa kommenterar det som rubriken antyder, utan att ta reda på vad artikeln egentligen handlar om. Skillnaden kan vara ganska rejäl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar