torsdag 6 juli 2023

Blogg 6/7 2023.

 Min tanke efter utrensningen i förrådet när min bror var här, var att det borde gå att få lite bättre översikt där uppe. Nu har jag gjort ett seriöst försök och där känns fortfarande lika fullt med prylar. Det var förmodligen överfullt, innan vi körde det där lasset till tippen. Den innersta delen av förrådet, där det är snedtak, går över huvud taget inte att ta sig in i. Jag saknar verkligen containern som fanns utanför huset när jag flyttade hit. Då kunde man bära ner sånt man ville göra sig av med vilken dag som helst. Å andra sidan finns där massor som inte är skrymmande, som jag borde klara av att kasta. Fast då infinner sig alltid den där känslan av att det kan vara bra att ha. Det borde definitivt gå lättare för mina efterlevande att tömma hela förrådet den dagen jag inte finns kvar och känner så. Det senaste rensningsförsöket blev mest ett evigt plockande och flyttande fram och tillbaka, som det brukar bli. En enda kasse fick jag ihop med sånt som jag lyckades slänga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar