onsdag 19 juli 2023

Blogg 19/7 2023.

 Jag har en i reserv av det mesta när det gäller förbrukningsartiklar. På så vis är det bara att plocka fram en ny när någonting tar slut och sedan köpa en ny i lugn och ro. Jag hade sett att det stod en flaska hårspray i mitt skåp, men när jag behövde den var den nästan tom. Jag förstod vad som antagligen hade hänt, så jag slapp fundera på om jag hade blivit tokig. När jag skulle bo hos min älskade särbo i några dagar kändes det troligen inte så mycket lönt att ta med flaskan som var på upphällningen. Istället tog jag den nya och glömde sedan att byta tillbaka, när jag kom hem igen.
Jag vill gärna tro att det normala om man glömmer ett plagg i tvättmaskinen är att man hittar det nästa gång man ska tvätta. Nu är min hjärna aningen rörigare än dom flesta, så mig slog det bara från ingenstans att jag inte hade hängt upp det linne, som jag visste att jag hade tvättat. Mycket riktigt hade det blivit kvar i maskinen. Det kan synas märkligt i sig, eftersom jag alltid snurrar trumman och känner igenom den, när jag är klar. Ett litet plagg går tydligen att missa i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar