lördag 1 juli 2023

Blogg 1/7 2023.

 Jag är en stor vän av fasta rutiner. Det innebär att jag tar min motionsrunda innan jag ger mig i kast med städning och annat hushållsarbete. Igår insåg jag ändå att om det går ett någorlunda smalt bälte med regn över Nybro på förmiddagen (se bild), kanske jag inte behöver ge mig ut just då. Jag tog alltså tag i det som skulle tas tag i här hemma och käkade dessutom lunch tillsammans med mannen i mitt liv. Medan vi satt och pratade gick hans glasögonbågar sönder under mystiska omständigheter. Jag hade tänkt cykla runt Circle K och RIA, men ändrade snabbt min rutt för att komma förbi optikern. Där möttes jag av en låst dörr. Dom stängde vid ett på fredagarna under sommaren och klockan var fem över. Jag cyklade till Kvantum med paketet som skulle iväg. Medan jag stod i kö där messade särbon att Bellis blomsterhandel kanske hade någon vas som den jag var ute efter. Jag hade tänkt köpa en begagnad, men dom hade halva priset på nästan allting, så det fick bli en jättelik vas där. Det är när någon kommer med långskaftade rosor, som dom jag hade innan inte räcker till. Har nu folk betalat extra för dom där långa skaften, känns det lite fånigt att genast kapa dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar