fredag 7 juli 2023

Blogg 7/7 2023.

 Igår eftermiddag satte jag och min älskade ledsagare kurs mot länssjukhuset igen. Jag tog regnjackan, eftersom det ändå kändes som om jag ville ha någonting långärmat. Det visade sig vara en god idé, för innan vi hann fram till busshållplatsen kom det en skur, även om den var liten. Själva hållplatsen höll en kille med grävmaskin på att snygga till. Det innebar att bussen fick stanna en bit bort, men den stannade som väl var. Vårt val av säte blev inte så bra för mig, som hamnade på ett där ryggstödet var halvt nerfällt. Jag trodde att jag endera skulle kunna ligga så alternativt lyckas fälla upp det, men ingetdera fungerade. Det slutade med att vi hamnade på varsin sida om mittgången. Därav det fina kortet på mig. Sitter fotografen precis intill brukar det bara bli en suddig bild på min dubbelhaka. Snarkskenan hade kommit tillbaka från reparatören, så vi hade inte åkt i onödan. Besöket gick på några minuter och vi kom med vändande buss hem. Medan jag var hos tandläkaren hade min älskade särbo köpt gofika, som vi festade på när vi var hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar