lördag 12 augusti 2023

Blogg 12/8 2023.

 Strulet med hyrorna där jag bor fortsätter. Nyligen fick jag ett brev från Hyresgästföreningen, där dom skrev: ”Hej! Vi har fått kännedom om att du har fått ett brev från Hyresnämnden om din hyra, en så kallad delgivning, och att Hyresnämnden vill att du 1) bekräftar delgivningen och 2) vill att du skickar in ett yttrande om hur du ställer dig till den nya hyran som föreslås i en bilaga i brevet du fick av dem i samma brev.” Därpå följde en ännu längre text som beskrev exakt hur dom rekommenderade mig att agera. Problemet var bara att jag inte hade fått något brev, eftersom jag snällt har betalat den nya hyra som hyresvärden begärde. Enligt grannen, som sitter i förhandlingsdelegationen, hade brevet gått ut till alla medlemmar, vilket jag enbart tycker borde bli förvirrande. Särskilt sedan jag fick veta att det där brevet bara angick hälften av hyresgästerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar