tisdag 8 augusti 2023

Blogg 8/8 2023.

 Den vanligaste rutten på min dagliga promenad går förbi två olika förskolor. Jag tror jag har någon allergi mot skrikande barn. När ett helt gäng är ute och leker är det ett fasligt gapande, så jag skyndar mig snabbt förbi. Ibland ser jag någon unge som står eller sitter alldeles ensam i ett hörn av gården och bara verkar vänta på att få gå in igen. Det är möjligt att det är ett medvetet val att låta vederbörande vara ifred, men för mig ser det förstås ut som om personalen helt enkelt inte hinner se varenda unge. Att en privat förskola med en mindre barngrupp och en lugnare miljö som mer liknar den i hemmet kanske skulle passa vissa barn bättre. En arbetskamrat jag hade på Kährs slutade där och öppnade något sånt. Jag, som har väldigt svårt att tänka mig att jobba med människor, tyckte förstås att hon var lite galen, men jag anar att barnen har det bra hos henne.

3 kommentarer: