onsdag 30 augusti 2023

Blogg 30/8 2023.

 Min älskade särbo kom på att han behövde en vara från Apotea när jag precis hade gjort en beställning därifrån. Jag såg på deras sida att min order var under behandling, så jag ringde för att fråga om man fortfarande kunde lägga till någonting. När det var trettio samtal i kö före mitt gav jag upp det projektet. Istället gick jag in och hjälpte honom att beställa det han behövde själv. Det visade sig vara en god idé, för han fick den till sin postbox ett par dagar senare. Jag trodde att jag skulle få vänta längre på mitt paket, men det kom samma dag. Dock var det större, så det stod utanför min dörr när jag vaknade. Det är Early Bird som levererar, så jag anar att tidningsbudet föredrar små försändelser, som hen inte behöver klättra upp till tredje våningen med. Själv uppskattar jag när jag bara behöver vira en handduk runt mig innan jag sträcker ut handen och plockar in mitt paket. Jag vågar inte riktigt ta hissen ner till postboxen klädd så.

2 kommentarer:

  1. "Tidiga fåglar" är ett utmärkt leveranssätt! :-)

    SvaraRadera