tisdag 1 augusti 2023

Blogg 1/8 2023.

 Jag lånar en bild från Kvantums Facebooksida till dagens blogginlägg. Gossen på kortet heter tydligen Hannes och spelar hockey med Nybro Vikings. För att fira att han förlänger med dom hade man en tävling. Man kunde vinna kassen på bilden. Den var signerad och fylld med grabbens favoritsnacks. Att lyckas vinna när personalen själva utser vinnaren verkar vara lite kört, men den här gången var det en tipstävling. Man skulle gissa hur många påsar Gott och Blandat dom sålde i fredags. Min gissning på 22 stycken var mitt i prick. En perfekt dag var det också, eftersom jag var på väg till Kvantum för att veckohandla. Däremot trodde jag inte att det skulle få plats så himla mycket mer än den där chipspåsen som man ser sticka upp ur kassen, men dom hade lyckats trycka ner mängder med gott. Det fanns en påse chips till, fyra karamellpåsar, tre stora chokladkakor och två mindre. Skulle jag lyckas en gång så var det verkligen den perfekta tävlingen att vinna.

2 kommentarer: