onsdag 16 augusti 2023

Blogg 16/8 2023.

 Inför besöket på sjukhusets hjärtmottagning i nästa vecka, var det igår dags att ta EKG och prover på Astrakanen. Proverna kan jag förstå att dom ville ha i förväg, men EKG kan jag tycka att dom borde klara av att ta där. Den meteorolog som i sista stund hade ändrat gårdagens prognos från ösregn till uppehåll lär inte få någon löneförhöjning den här månaden. Som tur var hade jag min älskade särbo till hands. Han såg hur nära det var, så jag var beredd. När jag kom ner till markplanet hade det redan börjat regna. Vid järnvägsstationen bevittnade jag hur två lokförare uppenbarligen båda höll tidtabellen exakt. Tågen skulle mötas på stationen och dom gled in där precis samtidigt. Värre var det med bilförarna i Nybro, som i många fall tydligen saknar körkort. En liten man med rollator fick vänta vid ett övergångsställe medan åtminstone tre bilar körde förbi, innan en till slut stannade och släppte över honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar