tisdag 29 augusti 2023

Blogg 29/8 2023.

 Enligt den senaste läkaren jag träffade verkar betablockerare hjälpa mot både det ena och det andra. Både min tremor (skakningar) och extraslagen skulle kunna bli bättre av det. Till och med migrän kunde det ha en positiv effekt på. Tyvärr är det inte betablockerare jag tar dagligen mot mitt höga blodtryck. Jag har bara en liten burk vid sidan om där jag tar en tablett om hjärtat rusar på tok för fort. Nu erbjöd sig i och för sig läkaren att skriva ut dom i en lägre dos, som jag antar att hon menade att jag kunde ta mera regelbundet. Jag tackade nej, eftersom jag tycker att det blir så många piller ändå. Jag får väl ta den diskussionen med min husläkare. Den senaste jag frågade om vi inte kunde byta till betablockerare helt och hållet, hävdade att det var för mycket jobb med att ställa in rätt dos. Hade jag vetat då hur mycket annat det kunde hjälpa mot hade jag nog varit mera påstridig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar